Admobの仕事をしていて、よく質問されるのは日本でオーバーチュアやGoogle Adsense とどう差別化するのか?ということが多いです。
日本ではAdmob のサービスは開始されていないため、比較は難しいのですが、US ではGoogle Adsense for mobile が開始されたこともあり、比較分析しているブログがでています。
- AdSense for Mobile: Starting slow
- AdSense for Mobile: Day 2 still sucks
- AdSense for Mobile: Day 3 slowly improving
以下、数字の比較が面白いので引用します。3日間だけのテストですが、Admob のほうがパブリッシャーにとって良い結果となっています。 Admob の仕組みはコンテンツマッチではなく、携帯電話のキャリアや機種といったごとやコミュニティなどカテゴリーごとのターゲィングとなっています。最適化の技術が優れており、非常に良いパフォーマンスになっている(と思っています)
(1日目)
Compare my overnight numbers to last Wednesday's AdMob earnings:
Type | Page Impressions | Clicks | Page CTR | Page eCPM | Earnings |
---|---|---|---|---|---|
AdSense for Mobile | 13,819 | 16 | 0.12% | $0.10 | $1.33 |
AdMob | 22,283 | 256 | 1.15% | $0.81 | $17.98 |
Even with the extra 10,000 impressions for AdMob, there's still a massive discrepancy in the amount earned and the click through rate. I'll check back in a couple days and see if the situation has improved...
(2日目)
Type | Page Impressions | Clicks | Page CTR | Page eCPM | Earnings |
---|---|---|---|---|---|
AdSense for Mobile | 20,288 | 42 | 0.21% | $0.13 | $2.73 |
(3日目)
Type | Page Impressions | Clicks | Page CTR | Page eCPM | Earnings |
---|---|---|---|---|---|
AdSense for Mobile | 15,976 | 61 | 0.38% | $0.24 | $3.87 |