モバイル広告を扱うAdMobは8月8日(米国時間)、2006年の設立以来の モバイルウェブ広告におけるインプレッション数が50億を超えたと発表した。AdMobの広告ネットワークは、モバイル・ウェブサイトとその広告主を引き こみ、社会全体におけるモバイル・インターネット使用の増大と足並みを合わせて成長してきた。この成長は、7月だけのインプレッション数が10億を超えて いることからもはっきりと示されている。
NILSにも登場したモバイル広告配信のマーケットプレイスを展開するAdMobのインプレッション数が50億を超えた。そして7月単月で10億インプレッションだ。そして8月13日現在 累計54.5億インプレッションとなっており、相当早いスピードで成長している。
日本というモバイル先進国にいると感じないかもしれないが、グローバルでモバイル広告市場が立ち上がりつつあることを示している。AdMob 社の仕組みはシンプルだ。Webサイトで申し込むとわかりますが、①エンタメなどのカテゴリーや携帯キャリアなどでターゲィングが可能である点、②広告主はCPCの単価など金額を入札する、 そして③最適化する といったもの。リアルタイムに最適化が実行されているため、費用対効果の高い広告となっている。
エンジニアリングチームに超優秀です。最近 参画したKevin Scott 氏はGoogle のAdsense の最適化を担当していた人物だ。
Kevin Scott, Vice President of Engineering Kevin is responsible for Admob software engineering and operations. Prior to Admob Kevin was a senior engineering manager at Google, holding leadership positions in both search and ads. Kevin's teams were responsible for launching substantial enhancements to search and for improvements to the ads system that yielded significant increases in revenue and ad quality. Kevin's time at Google also included M&A work for two successful acquisitions, establishment of the annual Google Faculty summit, and creation or co-creation of a number of leadership development and engineering education programs. Immediately prior to Google, Kevin was visiting researcher and instructor of computer science at the University of Goettingen in Goettingen, Germany. Kevin is an elected member-at-large of the ACM Council, founding member of the ACM Professions Board, and member of the ACM Education Board. Kevin is the recipient of an Intel Foundation Ph.D. Fellowship, a Google Founder's Award, and an ACM Recognition of Service Award. Email: kevin at admob dot com |
実は私が現在 コンサルタントとして働いているのは、このAdMob 社です(名前は出してもOK)。 人材含め、募集中ですので興味がある方は気軽に連絡いただけば。